مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-20اقتصادي

افزایش سرعت انباشت رسوبات در تالاب انزلی/ 5 شناسه تهدیدکننده توان زیست پالایی


مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سرعت انباشته شدن رسوبات در کف تالاب انزلی 10 برابر بیشتر از چهار دهه قبل است، گفت: هر ساله بیش از 32 میلیون مترمکعب فاضلاب خانگی وارد تالاب می شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سرعت انباشته شدن رسوبات در کف تالاب انزلی 10 برابر بیشتر از چهار دهه قبل است، گفت: هر ساله بیش از 32 میلیون مترمکعب فاضلاب خانگی وارد تالاب می شود.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تالاب انزلی با بیش از 100 گونه پرنده و 50 گونه ماهی و صدها گونه از موجودات گیاهی اکوسیستم کم نظیری دارد، اظهار کرد: تالاب انزلی از سال 1354 جزو تالاب های بین المللی تحت حفاظت است و مهمترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر محسوب می شود.

وی تالاب انزلی را تصفیه خانه رودهایی دانست که به دریای خزر می ریزند و افزود: امروز وضعیت این تالاب چنان نگران کننده است که نه تنها چندین سال است که نام تالاب در فهرست تالاب های در خطر نابودی قرار گرفته، بلکه بیم آن می رود این تالاب به زودی از فهرست 10 تالاب ممتاز کنوانسیون جهانی رامسر هم خارج شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه دست کم طی دهه اخیر سه مورد از مرگ دسته جمعی ماهیان تالابی در این زیستگاه بی بدیل گزارش شده است، تصریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرعت انباشت رسوبات در تالاب انزلی/ 5 شناسه تهدیدکننده توان زیست پالایی

افزایش سرعت انباشت رسوبات در تالاب انزلی/ 5 شناسه تهدیدکننده توان زیست پالایی